Nissan

Nissan: una nova esperança per a la fàbrica de Barcelona

La comissió de treball encarregada per al reaprofitament de les plantes de Nissan a Barcelona ha anunciat que nombrosos inversors podrien donar una segona vida a la fàbrica d’automòbils nipona. En aquest sentit, el Ministeri d’Indústria i el Departament d’Empresa de la Generalitat han explicat que els projectes en els quals estan treballant s’agrupen en tres grans escenaris d’industrialització: plantes de producció de bateries, assemblatge de vehicles elèctrics i ‘hub’ d’electromovilitat integrat per diverses empreses.

D’una banda, s’estudia establir a les fàbriques barcelonines plantes de producció de bateries per a proveir al mercat europeu de vehicles elèctrics. D’altra banda, es podria realitzar allí l’assemblatge de vehicles elèctrics. Una altra opció sobre la taula seria establir en les plantes catalanes un “hub” d’electromovilitat integrat per diverses companyies el nom de les quals no han sigut revelades. “Totes dues administracions (Ministeri i Generalitat) continuen de manera activa identificant potencials alternatives addicionals que encaixin amb les característiques de les plantes”, ha afegit la comissió en un comunicat.

En la reunió també ha pres la paraula el delegat especial de l’Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Pere Navarro, qui ha expressat la disponibilitat de la institució que dirigeix per a facilitar la millor opció, prioritzant sempre els projectes industrials. Aquesta opinió és rellevant, ja que el consorci és propietari dels terrenys del principal centre de treball que la companyia automobilística té a Catalunya.

Fins fa uns mesos la coreana LG Chem semblava que seria la successora de les esmentades plantes. No obstant això, la filtració del seu interès sembla haver refredat l’atenció de la signatura asiàtica pels terrenys. Darrere de la signatura coreana es posiciona la francesa Schneider Electric, que també s’hauria interessat a la fàbrica catalana.

El desembarcament d’una empresa de bateries no és l’única hipòtesi de cara a la reindustrialització de la Zona Franca. El president de la patronal Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, va avançar fa uns mesos la possibilitat que un fabricant d’automòbils asiàtic s’instal·lés en la zona. Semblant a una confirmació de l’opció van expressar les administracions. L'”assemblatge de vehicles elèctrics” és una altra de les opcions que està sobre la taula, van assenyalar.

El tercer escenari contempla la creació d’un hub d’electromovilitat. Com va explicar Economia Digital, el fabricant català de motos elèctriques Silence té entre mans un projecte per a llançar un nou vehicle en l’antiga planta de Nissan.

En la Comissió han participat, al costat de Raül Blanco; la directora general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Matilde Villarroya; el subdelegat del Govern a Catalunya, Carles Prieto; el responsable de les Operacions Industrials de Nissan a Espanya, Frank Torres; i membres de les quatre organitzacions sindicals amb representació en els Comitès d’Empresa dels centres de la Zona Franca de Barcelona, Montcada i Reixac, Sant Andreu de la Barca i NDS.

Darrere de la signatura coreana es posiciona la francesa Schneider Electric, que també s'hauria interessat a la fàbrica catalana. Click To Tweet

Hi ha un paradís fiscal

Mira els resultats

Loading ... Loading ...
Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.