El nombre de turistes supera els 67 milions

El turisme a Espanya en els primers nou mesos del 2019 ha crescut un 1,3% més que en el mateix període de 2018. En termes absoluts, això significa que s’ha registrat l’arribada de més de 67 milions de turistes internacionals a Espanya.

Tot i la desacceleració econòmica a Europa és cada vegada més patent, el turisme a Espanya es manté en les bones dades. Fins al setembre, la despesa dels turistes internacionals en els seus viatges a Espanya va arribar als 73.830 milions d’euros, amb un increment del 3% respecte al mateix període de 2018.

Ara bé, al setembre, mes en què va esclatar la crisi de l’operador turístic britànic Thomas Cook, van visitar Espanya 8,9 milions de turistes internacionals, un 0,2% menys que en el mateix mes de l’any passat, que van efectuar una despesa de 9.706 milions d’euros, un 1,7% més.

Pel que fa a les principals nacionalitats del turisme internacional a Espanya, els tres països que en els últims anys han ocupat les primeres posicions han patit un lleu descens respecte al mateix període de l’any anterior. De gener a setembre, Regne Unit, amb 14,8 milions de turistes, es va mantenir com el primer mercat emissor, amb un 1,6% menys de visitants respecte al mateix període de 2018. El va seguir França, amb 9,1 milions de turistes i un descens del 2,4%, i Alemanya, amb 9 milions de visitants, un 1% menys.

Turisme

El destí preferit dels turistes estrangers ha sigut Catalunya, amb 15,6 milions de visitants, un 0,6% més que en els nou primers mesos de 2018. A continuació figuren les Balears, amb 12,1 milions (-0,4% ) i Andalusia, amb més de 9,7 milions de turistes (+ 3,4%). La durada mitjana dels viatges dels turistes internacionals és de 7,2 dies, el que suposa un descens de 0,1 dies respecte a la mitjana de setembre de 2018.

Per incrementar els ingressos produïts pel turisme, el Govern d’Espanya ha invertit 30 milions d’euros per millorar la qualitat del turisme. Per a això s’ha fixat com a objectiu primordial augmentar el turisme asiàtic. El Pla de Màrqueting Digital de Turespaña, integrat en el Pla Estratègic de Màrqueting 2018-2020, té com a objectius generals incrementar la despesa turística, aconseguir una diversificació temporal (desestacionalització) i motivacional, així com la desconcentració geogràfica. L’estratègia persegueix captar una demanda de qualitat, amb alt poder adquisitiu i interessat, així com augmentar el percentatge de turisme cultural, urbà, esportiu i de natura.

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.