Airbus anuncia més de mig miler d’acomiadaments

La companyia aeronàutica Airbus ha anunciat l’acomiadament de 630 persones a Espanya, un 5% del total de la plantilla. La xifra representa el 26,6% de tots els acomiadaments que escometrà la multinacional en les seves diferents filials europees (França, Alemanya i el Regne Unit), que ascendiran a 2.362 treballadors. Concretament, la companyia ha informat aquest dimecres que preveu la reducció de 2.362 llocs fins a finals de 2021, dels quals 829 corresponen a Alemanya; 357 al Regne Unit; 630 a Espanya; 404 a França i 142 a altres països.

L’impacte serà més gran en el programa d’avions militars 400M que es produeixen a Sevilla, pel qual Airbus ha aprovisionat 1.200 milions després d’una revisió a la baixa de les seves previsions de futures entregues d’exportació, i en el d”espai’, a causa de l’increment de la competència. La plantilla que Airbus té avui a casa nostra és de 12.600 treballadors, dels quals, el 61% pertany a l’àrea militar de la companyia, segment on es produirà el primer ajust.

Des de la multinacional expliquen que en els tres últims anys les comandes no s’han ajustat al volum de fabricació, és a dir, no han venut tot el que esperaven. La companyia explica que el març de 2018 es va viure una situació similar, si bé els acomiadaments no van arribar a tant. Les raons que donen ara és que la flexibilitat que van tenir llavors no és igual que la que hi ha avui.

La decisió es produeix després de tres anys en què les comandes no s’han ajustat a la previsió. La companyia va registrar unes pèrdues en 1.362.000 el 2019, llastat per les sancions per evitar investigacions sobre corrupció i suborn i a la provisió de 1.200 milions per l’avió de transport militar A400M que s’acobla a Sevilla, després d’una revisió a la baixa de les seves previsions de futures entregues d’exportació. A més, l’entrada de nous competidors en l’àrea d’espai o la situació dels avions Boeing 737 MAX, en què Airbus concentra algun treball de fabricació i s’ha vist llastrat per la posada en terra del model després de dos accidents mortals també han influït en la decisió.

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.