El coronavirus paralitza a l’automòbil

El sector de l’automòbil ràpidament ha pres mesures en tota Europa pel coronavirus. Un exemple d’això és grup Volkswagen, que ha ordenat el tancament immediat de les seves 77 fàbriques que té a Europa per un període d’entre “dues i tres setmanes”. La mesura ha estat anunciada pel president del grup alemany, Herbert Diess, que va argumentar la “clara deterioració” de les vendes i la “incertesa sobre els subministraments”. Els tancaments podrien produir-se aquest mateix divendres.

En contrast, el president del primer grup automobilístic mundial ha destacat la recuperació de la Xina, on el consorci disposa de 22 factories. Segons Diess, ja s’han reobert totes, amb l’excepció de les situades en Shangshai i Urumqi. Però també ha admès que al febrer les seves vendes a la Xina s’han desplomat un 74%.

En el conjunt d’empreses del sector de l’automòbil a Espanya la situació és la mateixa. Durant aquesta setmana les 17 factories i 60.000 treballadors quedaran inactius a causa de la crisi actual. L’empresa més nombrosa i que més Erto ha dut a terme ha estat Seat, pertanyent al grup Volkswagen, que, de moment, ha pactat amb els sindicats la rescissió del contracte de 10.500 treballadors de la seva planta de Martorell, Barcelona i El Prat, on s’assemblen els models Lleó, Eivissa, Arona i Audi A1. La companyia preveu aplicar l’Erto als seus 14.812 empleats.

D’altra banda, el consorci Renault ha decidit parar la seva activitat industrial en les seves plantes de Palència, Valladolid i Sevilla, al mateix temps que ha previst un Erto per als seus 10.000 treballadors per al període que duri l’estat d’alarma. Ford, per part seva, ha suspès l’activitat de totes les seves plantes a Europa. Aquesta mesura afecta la factoria valenciana d’Almussafes, que els seus 7.400 treballadors seran acomiadats a través d’un Erto, que es prolongarà en funció de com avanci la crisi del coronavirus.

Durant aquesta setmana les 17 factories i 60.000 treballadors quedaran inactius a causa de la crisi actual Share on X

L’alemanya Volkswagen també ha aplicat un Erto a tota la plantilla (4.800 treballadors) de la factoria navarresa de Landaben, mentre que Iveco ha portat ha dut a terme un Erto per als 3.300 empleats de les seves plantes de Madrid i Valladolid.

A l’espera de conèixer-se com queden els Erto que aplicaran el consorci gal PSA, que a Espanya té més de 14.000 treballadors; el de Nissan en la factoria barcelonina de la Zona Franca, on empra a més de 2.000 treballadors; i el de Mercedes-Benz en la planta de Vitòria, amb 5.000 empleats. La marca alemanya Mercedes-Benz a Vitòria també ha decidit decretar aturada de la producció després de la paralització de la plantilla, que considerava que no es complien les garanties per a evitar contagis. El fabricant de camions Iveco ha parat la seva activitat a Madrid, on té a 2.700 persones, i podria fer el mateix a la seva fàbrica de Valladolid.

Paral·lelament, entre els fabricants de components de l’automòbil , cal destacar a Michelin, que empra a 8.000 persones al nostre país i ha anunciat el tancament durant vuit dies dels seus centres d’Aranda de Duero, Lasarte, Vitòria i Valladolid. A més, Toyota i Lexus (marques del grup nipó Toyota) ha anunciat el tancament de la seva xarxa oficial de concessionaris des d’aquest dilluns durant l’estat d’alarma i uns serveis mínims de tallers.

Més informació sobre el coronavirus: ESPECIAL CORONAVIRUS

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.