Cotxe elèctric: Espanya torna a perdre una gran oportunitat

Després de l’anunci de la construcció a Hongria de la fàbrica de bateries més gran a Europa, torna a constatar-se com Espanya ha tornat a perdre l’oportunitat en el vehicle elèctric. La fàbrica d’Hongria, de la mà de la companyia sud-coreana SK Innovation, serà la tercera de la marca al país. La instal·lació tindrà una superfície de 700.000 metres quadrats, i es planteja com un projecte a llarg termini, per la qual cosa les obres començaran en el tercer trimestre d’enguany i duraran fins a 2028.

Es preveu que les instal·lacions tinguin una capacitat de producció de 30 gigawatts hora (GWh) a l’any, la qual cosa permetrà subministrar unes 430.000 bateries per a vehicles amb més de 400 quilòmetres d’autonomia ‘zero emissions‘. Situada a 50 quilòmetres al sud-oest de Budapest, la ciutat d’Iváncsa compta amb la logística necessària per a les instal·lacions, com a xarxa ferroviària i carreteres, així com treballadors suficients per a la construcció, ja que aquesta prop de la capital.

En el cas d’Espanya, la indústria de l’automoció és un dels motors de l’economia nacional. Agrupa el 8,6% del Producte Interior Brut (PIB) i empra a ni més ni menys que el 9% de la població activa, segons dades d’Anfac. En territori espanyol hi ha un total de 17 fàbriques (16 si descomptem a Nissan Barcelona) que van produir 2.819.565 milions de vehicles en 2018, i que col·loquen a Espanya com a novè fabricant mundial i segon en l’àmbit europeu. A més, és un sector clau en la balança comercial, sent responsable del 18% de les exportacions totals d’Espanya.

De moment, Àsia porta la davantera: la Xina (amb el 80% de la producció), Corea i el Japó abasten la majoria de la capacitat mundial de fabricació. I que el component més car i amb més valor afegit es fabriqui fos d’Espanya, i d’Europa, no és una bona notícia. Mentre que encara es desconeix si les antigues instal·lacions de Nissan a Barcelona podran albergar una fàbrica de bateries, Espanya continua sent líder en la fabricació de vehicles.

Amb un nombre creixent en el sector de l’automòbil elèctric, a Espanya es fabriquen de moment el Peugeot e-2008 a Vigo i l’Opel Corsa-e en Figueruelas (tots dos 100% elèctrics), o del Renault Captur PHEV a Palència, el SEAT Lleó PHEV a Martorell i el Ford Kuga PHEV a Almussafes, entre altres. EN referència a comercials, la Citroën Berlingo i Peugeot Partner elèctriques es fabriquen a Vigo, la Mercedes evito a Vitòria i, almenys fins abans de l’anunci del tancament de la fàbrica, la Nissan e-NV200 a Barcelona.

Es torna a constatar-se com Espanya ha tornat a perdre l'oportunitat en el vehicle elèctric Click To Tweet

Creus que els vots al PDEcat i al Partit Nacionalista de Catalunya influenciaran en els resultats de Junts per Catalunya?

Loading ... Loading ...

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.