Com els mals mai venen sols, i per si no fossin prou les dificultats que Colau imposa per circular per Barcelona, al llarg de 2 dies seguits la ciutat ha viscut important col·lapses de trànsit.
El passat dimarts es va produir la protesta dels ensenyants contra el conseller que es van concentrar entre les 8 i les 10 del matí. Aquest fet, d’una banda, va tenir un baix seguiment per part dels professors de primària i secundària de l’ensenyament públic, però com que aquests pocs es van concentrar als accessos principals de la ciutat, van aconseguir en el cas de Barcelona provocar importants embussos. En realitat aquesta era la finalitat, més que la vaga en sí, que ja sabien que tindrien un baix seguiment.
Cal preguntar-se quina mentalitat educadora tenen aquests mestres que orienten les seves legítimes reivindicacions a fer doblement la punyeta als ciutadans. Per una part impedint la normalitat de la docència, però per una altra, i molt més greu, actuant deliberadament per col·lapsar el tràfic a l’hora d’accés al trebal,l perjudicant així les persones i les empreses. Tot plegat té un punt demencial perquè és absurd voler demostrar per part dels que duen a terme aquestes pràctiques, que ho fan en favor de l’ensenyament, quan el missatge que envien és tan poc civilitzat. És un missatge que diu que per obtenir la finalitat, tot s’hi val.
Però, per si no n’hi hagués prou, l’endemà, ahir, els taxistes van col·lapsar Barcelona. En aquest cas com a pressió per aconseguir que de forma definitiva s’estableixi que per cada cotxe de lloguer amb conductor hi hagi 30 taxis. La idea de col·lapsar el tràfic està en el manual dels taxistes quan es manifesten i certament ho aconsegueixen. El resultat ha estat que durant aquests dos dies Barcelona ha vist augmentat els seus problemes en aquest sentit.
Per si no fos prou, un conjunt d’entitats ecologistes proposa una mesura que es veu en bons ulls des de l’Ajuntament d’Ada Colau, que és la d’imposar un peatge de 4 euros al dia per a cada vehicle que entri a Barcelona. En teoria la idea té sentit, a la pràctica significaria un pas més en la destrucció econòmica de Barcelona. Una vegada més s’anteposen el carro davant dels bous i s’ignora que la gent no utilitza el cotxe per gust, sinó per les deficiències en el sistema de transport públic.
La forma lògica d’abordar el problema del cotxe és aconseguint que l’àrea metropolitana, i no només Barcelona, tingui un bon sistema de mobilitat pública que permeti arribar amb capil·laritat a tot arreu. I que tingui condicions que no signifiquin que el viatge diari es converteix en una aventura o en una cursa de resistència.
Però, hi ha mentalitats, entre les quals s’adscriu Ada Colau, en la que l’ordre lògic de les coses no importa. Naturalment, aquesta mesura ara no serà considerada pel govern municipal perquè és massa impopular, però evidentment si torna a guanyar i pot formar govern, serà una de les mesures estrella pel primer any de govern, el més allunyat de les pròximes eleccions, perquè és a més la que li permetria fer realitat la gran illa de l’Eixample, que és inviable sense liquidar un terç dels cotxes que avui hi circulen.