Superilla Barcelona: hem aconseguit una victòria important, però encara no hem guanyat. Som-hi!

L’acord municipal, primer en Comissió, després en el Plenari, suspenent provisionalment la Superilla de l’Eixample és una important victòria per als ciutadans de Barcelona que volem la millora real de la nostra ciutat i de les seves condicions de vida, però ni molt menys hem aconseguit garantir que l’actuació no es reprendrà passades les eleccions.

L’ofensiva ciutadana, a la que Converses a Catalunya contribueix decisivament, ha estat tan potent que Collboni i Maragall, que al llarg dels anys transcorreguts han donat suport a la Superilla, en aquesta ocasió no ho han fet. És un intent de desmarcar-se de Colau pocs mesos abans de les eleccions i treure’s de sobre aquest tema polèmic durant la campanya de les eleccions de maig, que ja ha començat. Però, no és cap garantia que passada la cita electoral tornin a pactar amb Colau i recuperin el projecte de SuperiIlla, ara aparcat.

Cal remarcar que:

  1. Han acordat una aturada provisional, però les obres de veritat, les de Consell de Cent, Girona, Comte Borrell…, es continuen fent a ritme accelerat. Són les que tenien previstes per abans d’aquestes eleccions. La resta va per al següent mandat… si guanyen.
  2. Una peça clau, la prolongació del tramvia per la Diagonal continua amb les obres a tota velocitat.

Tan sols hi ha una garantia per evitar que després de les eleccions, els partits, i en especial Maragall i Collboni, no ens facin la patota reprenent la Superilla que ara han aturat.

 La  garantia és aquesta: aconseguir la més gran mobilització ciutadana compromesa amb el següents punts com a compromís del nou govern municipal:

  • La reversió de l’urbanisme tàctic tal com s’ha aplicat.
  • Recuperació del carrer Consell de Cent i retorn al seu estat de carrer de l’Eixample, aprofitant per millorar voravies, paviment, arbrat i mobiliari urbà.
  • Deixar sense efecte tot el projecte de la Superilla de l’Eixample.
  • Deixar sense efecte la prolongació del tramvia per la Diagonal.
  • Sotmetre a consulta ciutadana les dues iniciatives en el pròxim mandat, si és necessari, prèvia informació de les seves conseqüències sobre la contaminació, la mobilitat i l’economia de l’Eixample i la ciutat, de la Superilla i el tramvia.
  • La definició d’una alternativa en el marc del Pla Cerdà per millorar les condicions de vida de l’Eixample i en general de Barcelona: salut, qualitat de l’aire, mobilitat, seguretat, neteja, millora de l’activitat econòmica i qualitat de vida.

Per assolir aquests sis punts és necessari construir una gran complicitat ciutadana que, per sobre dels partits polítics, tingui prou força cívica per obtenir aquest compromís de cadascun d’ells abans de les eleccions.

Ja hem aconseguit aturar-ho, ara cal resoldre-ho definitivament. És al nostre abast fer-ho, perquè la unió ciutadana és la força que transforma la ciutat per sobre dels interessos de partit.

Participa activament. Fes el primer pas, si no l’has fet ja, i signa a favor dels sis punts esmentats, omplint el formulari.

Molt aviat convocarem la primera trobada telemàtica, oberta a  tots els signants que vulguin participar, amb limitació d’accés per rigorós ordre d’inscripció. Farem tantes trobades de primera volta com calguin perquè tots els interessats puguin participar-hi.

Si no tens possibilitats de participar per mitjà del teu PC o Mòbil, feu-nos-ho saber per veure la conveniència d’una trobada presencial.

Ara és l’hora de millorar Barcelona i salvar el Pla Cerdà i l’Eixample.

    Print Friendly, PDF & Email

    Entrades relacionades

    5 comentaris. Leave new

    • Votar a Trias, la única alternativa

      Respon
    • Santi Planas
      13 gener, 2023 21:05

      Doncs de la lectura de LV d’avui, 13 de gener, pg. 29, es pot entendre que el PSC dona suport al projecte.
      Visc a l’eixample i desitjo que quan abans es pacifiqui, disminuint dràsticament la circulació de vehicles, i es redueixi la polució per gasos de combustió i també l’acústica.
      Les grans ciutats ja fa anys que han implementat estratègies per limitar al màxim la circulació al centre de la urb.
      El pla Cerdà va ser avantguardista al s XIX i contemplava edificació solament en dos costats de cada illa.
      Em sap greu, però no comparteixo ni els arguments ni la forma amb que esteu procedint en relació a aquest tema. Espero que el projecte arribi a bon fi, ben aviat.

      Respon
    • Anicet Puigdollers Perez
      14 gener, 2023 15:36

      Visc al carrer Valencia ja de per sí atapeit com a sortida de Barcelona cap a la Meridiana. Des de les obres del carrer Consell de Cent per fer la súper illa no hi ha qui visqui perquè el trànsit s’ha desviat aquí. Son un ciutadà de segona? Pago els mateixos impostos que els demés o no? Ningú no ha preguntat als veïns del carrer Valencia!!!
      Que em tornin el mateix Eixample on porto vivint des de sempre sense cap problema !!! Ara tinc molta mes contaminació i estem pitjor que mai!!

      Respon
    • Santi Planas
      16 gener, 2023 23:02

      Els carrers València i Aragó, molt abans de que es parlés de superilles, ja assumien el trànsit transversal de la ciutat, Tarragona 《-》Meridiana.
      A menys que és canviï radicalment el model de mobilitat al centre de la ciutat, com s’ha fet en d’altres ciutats europees, continuaran exercint aquesta funció.

      Respon

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    Fill out this field
    Fill out this field
    Introduïu una adreça electrònica vàlida.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.