Mentre que altres fabricants a Espanya estan reduint la producció, Seat ha anunciat la inversió de 57 milions d’euros per a la seva fàbrica de la Zona Franca de Barcelona. L’antiga localització dels que seria els inicis de la marca ara es posarà en marxa una premsa i dues noves línies d’estampació en calent. La fàbrica de la Zona Franca va iniciar la seva activitat el 1953 amb la producció dels primers models de la marca, com el Seat 1400 o el mític 600.
Seat va revelar la inversió en el marc del “BCN Day“, una jornada empresarial en què van participar més de 3.500 persones entre empleats, familiars i amics. En aquesta planta es van fabricar en 2018 més de 52 milions de peces d’estampació, tant per a Seat com per a altres marques del Grup Volkswagen, que es van exportar a 22 fàbriques de sis països.
La nova premsa de la fàbrica de Seat a la Zona Franca de Barcelona va suposar una inversió de 31,5 milions d’euros. L’objectiu és que ajudi a augmentar la productivitat en oferir una major automatització i velocitat en el procés de fabricació. A més, la premsa té un avançat sistema robotitzat.
Altres 25,4 milions destinats a dues noves línies d’estampació en calent, que també permetran guanyar eficiència, rapidesa i precisió en el procés productiu, segons declaracions de Seat recollides per Efe. L’empresa va invertir en els últims cinc anys altres 6,5 milions en la millora, renovació i modernització d’aquesta planta.
En aquestes instal·lacions es fabriquen un 80% de les peces per a la plataforma MQB A0, la plataforma compacta modular del grup Volkswagen sobre la qual es basen el Seat Ibiza i el Seat Arona, a més de la gran majoria de peces d’estampació de la resta dels models de la gamma de Seat. La planta és un referent industrial, ja que compta amb elements com la simulació virtual de la premsa PxL, la impressió 3D al taller de manteniment, el canvi automàtic de puntes de soldadura dels robots al taller de xapisteria i l’automatització dels fluxos logístics mitjançant vehicles guiats de forma autònoma.
L’empresa, que recentment va haver d’alentir el llançament del nou León per contratemps sorgits en la nova plataforma del grup Volkswagen, afirma que “la nova premsa i les noves línies ajudaran a incrementar el nivell de producció un 15%, fins a gairebé 60 milions de peces”, en paraules del vicepresident de producció, Christian Vollmer.
La fàbrica de la Zona Franca produeix peces d’estampació com portes, sostres, parafangs i travessers, i la fabricació de cotxes es realitza en altres plantes. Vollmer destaca que “és una fàbrica clau” i que la inversió permetrà “seguir posicionant com una planta estratègica a escala tecnològica per a Seat i el Grup Volkswagen”.