La crisi econòmica provocada pel Coronavirus sacseja el sector de les aerolínies. Les primeres víctimes són dos gegants del sector: Latam i Avianca. Latam ha decidit acollir-se al Capítol 11 de la Llei de fallides dels Estats Units, tan sols 15 després que Avianca fes el propi per a preservar el futur de la companyia. Totes dues companyies són de les més antigues del món: Mentre que l’aerolínia xilena Latam, com a Línia Aèria Nacional, va ser fundada l’any 1929, la companyia colombiana Avianca és la segona en actiu més antiga de la història (1919).
Malgrat la seva antiguitat i del seu lideratge en el continent llatinoamericà, no han pogut aguantar la paralització del transport mundial, fet que posa en alerta als seus competidors. “És important destacar que volem que les nostres parts interessades sàpiguen que continuarem operant segons ho permetin les restriccions de viatge i la demanda, pagant als nostres empleats, complint amb les obligacions de beneficis i pagant a proveïdors crítics, així com respectant les milles de Latam Pass i les reserves de vols a mesura que avancem en el procés de reorganització del Capítol 11”, ha destacat Latam en un comunicat.
Latam ha decidit acollir-se al Capítol 11 de la Llei de fallides dels Estats Units, tan sols 15 després que Avianca fes el propi per a preservar el futur de la companyia. La crisi del Covid-19 ha agreujat la situació financera de l’aerolínia que continuarà operant, ha precisat la seva CEO, Roberto Alvo, mitjançant un vídeo.
Per una altra banda, la companyia Avianca mitjançant un document va advertir als seus accionistes que les seves accions podran reduir-se a gairebé zero, i no existiria distribució fins no saldar els crèdits en l’ordre de prelació que imposa llei de fallides als Estats Units.
Per això, l’aerolínia ha de complir les seves obligacions en el següent ordre: primer per a satisfer crèdits garantits, fins al valor de la garantia assegurant aquests crèdits; segon per a satisfer crèdits amb privilegis no garantits; tercer per a satisfer crèdits sense privilegi no garantits; i quart per als accionistes de la companyia.
Així mateix, va informar que els accionistes d’Avianca poden ser diluïts, o el valor de les seves accions pot reduir-se a gairebé zero així com a la injecció de capital per part de nous inversors conforme al Pla del Capítol 11 de la llei estatunidenca.
Malgrat la seva antiguitat i del seu lideratge en el continent llatinoamericà, no han pogut aguantar la paralització del transport mundial, fet que posa en alerta als seus competidors. Share on X