Ada Colau continua amb les seves polèmiques intervencions per regular el trànsit a Barcelona. Si fa unes setmanes va entrar en vigor la prohibició per circular a aquells cotxes amb determinada antiguitat (perjudicant greument les famílies amb menors ingressos, incapaços de comprar-se un cotxe nou), ara ha llançat un atac contra les companyies que es dediquen al motosharing, el lloguer de motos elèctriques (i per tant sostenibles i no contaminants, de manera que la mesura és fins i tot encara més incomprensible) per minuts.
S’ha fet públic un manifest en el qual s’expressa la sorpresa davant la notícia de la recent adjudicació de llicències de motos a la ciutat. Se n’adjudicaran 6.958, a repartir a parts iguals entre 21 operadors, el que es tradueix en 331 motos per companyia.
Això ocasionarà una fragmentació excessiva del sector del motosharing, i el més important és que afectarà directament als usuaris, que perdrem la possibilitat de trobar una moto sempre a prop i ens veurem obligats a descarregar una vintena d’Apps per seguir tenint accés a aquest model de transport.
La mesura, a més, obligarà a retirar del carrer milers de motos de companyies que des de fa 4 anys ofereixen als ciutadans de Barcelona un servei útil, necessari i una alternativa real de mobilitat sostenible. Parlem d’empreses que van apostar per aquesta ciutat per oferir un servei únic, pioner, i que han treballat durament per créixer, crear més llocs de treball, arribar a més barris, ajudar a reduir les emissions de CO2 i millorar la qualitat de l’aire. Companyies que s’han consolidat com un complement real al transport públic i han ajudat a millorar l’accés a aquelles zones on el transport és més limitat.
Ada Colau llança un atac contra les companyies que es dediquin al motosharing, el lloguer de motos elèctriques a Barcelona Share on XEn el manifest es valora la mesura de l’Ajuntament de Barcelona com “una mala notícia per als ciutadans i per a tots aquells emprenedors que aposten per Barcelona per crear noves empreses”, per concloure afirmant que “Volem pensar que encara hi ha opció de corregir aquesta situació. Volem una ciutat moderna, que aposti pel talent i l’emprenedoria. També volem una Barcelona neta, sostenible i sobretot Smart. I ho podem aconseguir mitjançant un sector del motosharing ben regulat, amb les suficients llicències per assegurar la viabilitat de les empreses i el bon servei per als usuaris, a més d’un nombre lògic d’operadors, que no sobresaturin la ciutat ni confonguin a l’usuari.”
De moment, sembla que Ada Colau no vol una ciutat amb vehicles antics però tampoc moderns, no vol cotxes però tampoc motos elèctriques. Potser és cert que el seu model és el retorn a l’era preindustrial.
Es pot donar suport al manifest a Motosharingbcn.com