túnel de les glòries

Barcelona: la ratera del túnel de les Glòries

Ja és una evidència que l’embotellament circumstancial que l’Ajuntament va avisar que produiria l’obertura del túnel de les Glòries sentit Llobregat s’ha convertit en un fet estructural. Els embotellaments són diaris i no tenen perspectives de millorar. Aquesta és la dura realitat.

Molts ciutadans de la zona, i òbviament tots els turismes atrapats per la ratera, se’n fan creus que una despesa de 200 milions d’euros, teòricament dirigida a millorar la circulació, tingui com a conseqüència aquest resultat. L’astorament és lògic, però desapareix quan es consideren les causes que determinen aquestes llargues cues de vehicles.

La raó no està en el túnel de les Glòries, que no té cap problema i se circula amb absoluta fluïdesa. Les dificultats han estat imposades perquè s’ha modificat la vialitat dels entorns, limitant el nombre de carrils i dificultant la circulació, de manera que o bé no es pot arribar als carrers de l’entorn o bé, en aquells casos en els quals és possible arribar, la seva capacitat d’admetre vehicles s’ha vist al mateix temps reduïda per les actuacions municipals.

El mateix es pot dir de la regulació semafòrica, que no està pensada per donar fluïdesa a la circulació, sinó al contrari, per generar retencions. En definitiva, es tracta d’una ratera deliberada.

La tesi  que hi ha al darrere per part del govern d’Ada Colau és la mateixa que impera en l’urbanisme tàctic i en les illes de l’Eixample: si dificultem la mobilitat del cotxe privat, aconseguirem que aquest es quedi a casa i que l’usuari es desplaci en transport públic. És el mateix que es pensa fer amb la Via Laietana. Per cert, que les obres començades, tallant pràcticament aquest eix, són una bestreta del que vindrà quan l’hagin culminat.

En definitiva, es considera que la millor manera de millorar les condicions de vida de Barcelona és impedir que el cotxe circuli, i d’aquí l’acció deliberada per convertir en un viacrucis els desplaçaments. La tesi municipal té una part de lògica: com més dificultats hi hagi, més difícil serà utilitzar el cotxe. Però, donat que la majoria d’aquests desplaçaments, començant pel de la plaça de les Glòries, són obligats perquè l’usuari no té una alternativa millor amb el transport públic, el resultat és i serà que els embotellaments continuaran i amb aquests seguirà creixent la contaminació.

Mai en la història de la vida municipal, ni tan sols en períodes franquistes, hi ha hagut un govern que, a més és democràticament elegit, abusi d’una manera tan desmesurada de la ciutat, dels ciutadans i de les persones que hi venen a treballar i a comprar, i que els enganyi tant de manera absolutament deliberada. A més del col·lapse que provoquen i les conseqüències de tot ordre que té, el que resulta terriblement greu és l’abús que des del govern d’Ada Colau es comet sobre la ciutadania, imposant mesures que són perjudicials per a la ciutat i que no són compartides per la immensa majoria de ciutadans.

Es considera que la millor manera de millorar les condicions de vida de Barcelona és impedir que el cotxe circuli, i d'aquí l'acció deliberada per convertir en un viacrucis els desplaçaments Click To Tweet

Creus que ens afectaran molt les noves variants del coronavirus?

Mira els resultats

Loading ... Loading ...
Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.