El sector de l’automòbil aposta per la fabricació pròpia de bateries

Cada vegada més nombrosos fabricants d’automòbils estan decidint optar per la producció pròpia de bateries per als vehicles elèctrics, en comptes de comprar-les a proveïdors externs. Els fabricants de cotxes que estan adoptant l’electrificació s’estan adonant d’una problemàtica que han de solucionar: el subministrament de bateries. Moltes han arribat a acords amb empreses especialitzades, però no sempre hi ha garanties i tampoc és tan rendible. Per això, uns altres decideixen aventurar-se a produir les seves pròpies bateries.

L’última empresa a anunciar-ho ha estat el Grup Daimler (Mercedes-Benz). Aquesta vol fabricar les seves pròpies per a cotxes elèctrics. Fins al moment, la companyia comprava les cel·les a altres fabricants i s’encarregava de l’assemblat dels packs; no obstant això, els dirigents del grup ara volen anar un pas més enllà i desenvolupar pel seu compte també les cel·les.

Alguns experts indiquen que la marca de l’estrella abandonarà els motors de combustió fins i tot abans del que es preveu inicialment, cosa que dispararà la demanda de bateries del fabricant. “Com sempre, no comentarem sobre especulacions sobre la nostra estratègia d’electrificació. No obstant això, proporcionarem informació completa sobre les nostres activitats en aquest segment al llarg de l’any”, ha declarat sobre aquest tema un portaveu de la companyia.

La situació es repeteix en altres fabricants com Porsche. Ha arribat a un acord amb l’empresa Customcells i tots dos han creat la subsidiària Cellforce Group GmbH, que serà l’encarregada del desenvolupament de bateries per als cotxes elèctrics de Porsche. Amb aquesta nova companyia pretenen situar-se al capdavant en aquest apartat, perquè els permetrà realitzar cel·les d’alt rendiment que millorin l’autonomia o els temps de recàrrega. Porsche es queda amb el 83,75% de Cellforce i per això tindrà la seva seu en Tubinga (Alemanya), molt prop de les instal·lacions de Weissach i també de la seu central de Stuttgart.

El cas de Ford, que mesos abans havia declarat que ells no se sumarien a aquesta tendència de la fabricació de bateries pròpies, ha sucumbit també a aquesta planificació industrial. Ford posarà en marxa en 2022 un nou centre global de bateries, anomenat Ford Ion Park i situat en el sud-est de Michigan (els EUA), per a accelerar la recerca i el desenvolupament de la tecnologia de bateries i cel·les de bateries, incloent-hi la fabricació de bateries d’ió-liti i d’estat sòlid.

L’objectiu és “impulsar el lliurament d’un gran volum de cel·les, una millor autonomia i menors costos per als clients“. Per a això, Ford emprarà un equip multifuncional de 150 experts en desenvolupament de tecnologia de bateries, recerca, fabricació, planificació, compres, qualitat i finances per a desenvolupar i fabricar més ràpidament les cèl·lules de les bateries i les bateries, assegura la companyia nord-americana.

A més, cal destacar que en Espanya Ford serà una peça clau per a la gigafactoria de bateries i el centre de recerca de solucions d’emmagatzematge que es preveu aixecar a la Comunitat Valenciana, fruit d’una associació publicoprivada en la qual participaran 23 empreses.

Alguns experts indiquen que la marca de l'estrella abandonarà els motors de combustió fins i tot abans del que es preveu inicialment, cosa que dispararà la demanda de bateries del fabricant Share on X

Creieu que la concessió dels indults són l'inici de la solució del conflicte a Catalunya?

Mira els resultats

Loading ... Loading ...

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.