L’àrea central de Barcelona, inclòs l’eix del Passeig de Gràcia i tot el nucli històric, però també la zona allunyada de la Sagrada Família, s’ensorra econòmicament. L’activitat comercial ha arribat a decaure un 70%.
La situació, però, presenta alguna diferència en funció de si es tracta de barris amb una forta component de població resident (com és el cas de la Sagrada Família), o no, perquè si té veïnatge, el consum local compensa parcialment la gran caiguda. Però el dany és més extens.
Segons Pulso, que registra l’activitat comercial per mitjà de l’ús de les targetes, el 30 de setembre considerant els últims 7 dies i en relació amb l’any anterior, l’activitat econòmica de Barcelona estava només en el 61%. De fet, ara cap dels sectors arriba o supera el 100%. Fins i tot l’alimentació, que sempre s’havia situat en xifres altes iguals i superiors a les de l’any passat, ara ha retrocedit lleugerament fins al 95,5%, i és amb diferència el sector millor situat. A la cua estan els hotels (11%), la roba (48%), la restauració i altres comerços (61%). Per tant, el dany comercial és molt important i va més enllà de l’hosteleria.
Un indicador de la mobilitat, i per tant de l’activitat, el dóna la despesa en gasolineres i transports. En el primer cas s’està al 69%, per tant, el tràfic privat, malgrat el temor a l’ús del transport públic, continua molt per sota del que existia. Aquest fet té una traducció en els indicadors de la qualitat de l’aire que en les últimes setmanes estan registrant bons resultats. El transport públic només està al 73%, és lògic perquè l’atur s’ha disparat a la ciutat. 93.000 persones sense feina, sense comptar aquelles que estan a casa seva afectades per un ERTO. Tot això, com és lògic, també castiga a l’activitat comercial, a tota la ciutat i no només als barris turístics. A més, per l’estructura d’edat de Barcelona, la població activa no és massa nombrosa i si això no s’arregla, aviat ens podem convertir en una ciutat en la que un dels principals components de la seva renda siguin les pensions. Seria un indicador de situació pèssim.
I mentre, Ada Colau es dedica a tallar el trànsit a la Via Laietana cada dissabte. És la seva forma d’ajudar a revitalitzar la ciutat.
1 comentari. Leave new
Gràcies a la Colau i l’Ayuso, els homes estem més tranquils: no totes les dones són més competents i fantàstiques que nosaltres!