La lenta agonia d’El Corte Inglés

En els últims anys el sector de les grans superfícies i, d’una forma més generalitzada, el de les botigues físiques, ha patit amb intensitat la venda en línia. Els que no han sabut adaptar-se amb rapidesa s’han vist abocats al tancament, i El Corte Inglés no segueix un bon camí.

Després d’anys de retallades, la històrica empresa ha proposat prescindir de 3.000 empleats. D’aquesta xifra d’ocupacions, 2.500 afectaran personal de botiga (Sfera, El Corte Inglés i Hipercor) i uns 500 a estructures centrals. Seran, “sortides voluntàries”. La xarxa comercial ha estat la més afectada per la pandèmia, perquè de març a maig els centres comercials van estar tancats, excepte la part d’alimentació, i actualment hi ha restriccions en moltes comunitats.

El Corte Inglés, amb una plantilla actual de 90.000, ha anat disminuint la seva presència a les ciutats tancant alguns dels seus centres més emblemàtics. La crisi del coronavirus no ha fet més que accelerar l’afebliment d’una de les empreses més icònics del sector a Espanya. La companyia ja es va acollir el març de 2020 a un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) per causa de força major per a un total de 25.900 empleats, després de decretar el Govern l’estat d’alarma per a frenar l’expansió del coronavirus. Aquest ERTO va afectar per tant a gairebé el 29% de la plantilla total del grup, que ascendeix una mica més de 90.000 empleats. Així, es van veure afectats 22.000 treballadors dels grans magatzems d’El Corte Inglés, 2.000 empleats de la cadena de moda Sfera i 1.900 empleats de Viatges El Corte Inglés.

Ja en 2014, amb la mort del seu fundador, Isidoro Álvarez, el grup empresarial acumulava un deute de gairebé 5.000 milions i seguia sense oferir canvis davant d’un comerç en línia cada vegada més omnipresent. Després d’anys de baralla entre la família propietària d’El Corte Inglés, el descontentament creixia entre els inversors. Un d’ells, el xeic Hamad bin Jassim bin Jaber al Thani (que posseïa el 10% del capital), impacientat pel rumb de l’empresa, els va comunicar rotundament a la família: “Arreglin això com més aviat millor”.

Posant esperances en el gran valor immobiliari dels seus principals centres, el grup continua retallant el seu pressupost sense saber cap a on dirigir el vaixell. La crisi del coronavirus ha accelerat la digitalització del mercat, però són molts els que no han pogut agafar aquests nous corrents.

Els que no han sabut adaptar-se amb rapidesa s'han vist abocats al tancament, i El Corte Inglés no segueix un bon camí Share on X

Creus que el Govern de la Generalitat gestiona bé la competència sobre ordre públic i seguretat ciutadana?

Mira els resultats

Loading ... Loading ...

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.