La Fundació ”la Caixa” torna a l’escola acompanyant a prop de 20.000 menors en situació de vulnerabilitat a Catalunya

La Fundació ”la Caixa” torna a l’escola acompanyant a prop de 20.000 infants i adolescents i més de 12.500 famílies en situació de vulnerabilitat a Catalunya, de la mà de més de 200 entitats del territori. Amb la finalitat de donar-los suport en el seu procés d’aprenentatge i en la creació del seu camí cap a un futur millor, el Programa CaixaProinfància inicia el nou curs escolar oferint suport socioeducatiu a les persones que més ho necessiten a través de reforç educatiu, oci i temps lliure, tallers, atenció psicològica, logopèdia i psicomotricitat, i també equipament escolar, ulleres i alimentació.

Segons els càlculs de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), les famílies gastaran de mitjana uns 500 euros per fill/a a la tornada a l’escola aquest curs, un 14 % més que fa dos anys. Com cada any, la Fundació ”la Caixa” lliura de nou aquest curs kits de material educatiu a tots els infants i adolescents en edat escolar (de 3 a 18 anys), més de 60.000, que formen part de CaixaProinfància a escala global; prop de 20.000 a Catalunya.

Amb tres modalitats diferents per adaptar-se a cada cicle educatiu (infantil, primària i secundària), els kits escolars estan formats per una motxilla i un contingut que varia per a cada franja d’edat i que pot incloure un estoig (amb bolígraf multicolor, llapis, goma i maquineta), llapis de colors, retoladors fluorescents, una llibreta A4, un joc de regles, un compàs, una calculadora científica i fundes arxivador ecològiques.

Aquest material escolar es fa arribar a les famílies a través de les més de 400 entitats socials d’Espanya que desenvolupen el Programa CaixaProinfància als seus territoris, amb la implicació de centres educatius i de l’Administració pública.

Per una tornada a l’escola amb més oportunitats

A Espanya, 1 de cada 3 infants es troba en situació de pobresa infantil, heretada de pares a fills. Aquesta situació no solament es tradueix en una manca de recursos econòmics, sinó en la dificultat d’accedir als recursos necessaris per gaudir d’una educació de qualitat. Aquesta realitat s’ha agreujat amb la crisi social i econòmica, de manera que afecta llars que fins ara tenien una certa estabilitat i que inesperadament s’han trobat en circumstàncies de més dificultat, cosa que ha comportat que hi hagi més menors que es troben en risc de vulnerabilitat.

El programa treballa des de fa més de 15 anys amb la premissa que les condicions de l’entorn, com la salut, l’organització familiar o la xarxa social, influeixen directament sobre els processos d’aprenentatge i l’escolarització, de manera que els infants i els adolescents que viuen en contextos vulnerables tenen més dificultats per aconseguir l’èxit escolar.

Els serveis de CaixaProinfància busquen que cada participant pugui desenvolupar les competències bàsiques, millorar els hàbits d’estudi, promoure l’autonomia en l’aprenentatge, incrementar les expectatives davant la possibilitat d’èxit i impulsar els bons resultats acadèmics i el rendiment escolar. Amb tot això, també s’espera millorar l’autoestima del menor, empoderar-lo i enfortir els processos de socialització i inclusió social per trencar així el cercle de la pobresa.

A Espanya, 1 de cada 3 infants es troba en situació de pobresa infantil, heretada de pares a fills Share on X

Després del seu vot a la Mesa del Congrés, s'atrevirà Junts a fer inviable la presidència de Sánchez?

Mira els resultats

Loading ... Loading ...

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.