Promoure les evidències educatives i incorporar-les a la recuperació educativa postpandèmia

L’Education Endowment Foundation (EEF) i la Fundació ”la Caixa” coorganitzen a Barcelona (26 i 27 de maig) el Global Partners Congress, trobada internacional per promoure les evidències educatives i incorporar-les en la recuperació postpandèmia.

L’Education Endowment Foundation (EEF) és una organització benèfica independent dedicada a trencar la relació entre ingressos familiars i resultats acadèmics. Ho fan donant suport a les escoles perquè millorin l’ensenyament i l’aprenentatge mitjançant l’ús de l’evidència.

L’acte, celebrat a CosmoCaixa, reuneix, entre d’altres, membres dels ministeris d’Educació del Regne Unit, Espanya i el Camerun; i també de delegacions de països com Austràlia, Itàlia, Portugal i Alemanya. També hi participen institucions com la UNESCO, Teach for All, 3ie, JPAL, l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OECD) i The Campbell
Collaboration.

Què són les evidències educatives i com poden millorar la docència

Igual com passa en àmbits com la medicina i la tecnologia, l’educació també està cridada a incorporar les evidències que ofereix la recerca a l’hora de dissenyar, implementar i avaluar els seus mètodes i pràctiques.

La recerca en el camp de l’educació ofereix resultats que provenen de ciències com la pedagogia, la psicologia, la neurologia i la sociologia, entre d’altres. El coneixement que generen permet millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge, i prendre decisions fonamentades en polítiques educatives, tant des de les escoles com des dels governs.

El suport en aquestes evidències educatives per part dels docents, els centres escolars i l’Administració és clau a l’hora de comprendre quines pràctiques i quins sistemes funcionen en educació.

Les evidències educatives poden donar suport a les decisions que es prenen diàriament en els assumptes relacionats amb la gestió dels centres i la relació amb els alumnes: des de les formes més eficients per promoure l’aprenentatge fins als tipus d’organització a les aules que contribueixen a una millor equitat.

Un toolkit acabat de renovar

Per orientar les escoles i els mestres sobre com s’han d’utilitzar les eines d’ensenyament i aprenentatge basades en evidències, EduCaixa posa a la seva disposició una versió traduïda i acabada d’actualitzar del toolkit de l’EEF.

El toolkit és un catàleg accessible d’eines educatives que inclou qüestions com la reducció de les ràtios, la participació dels pares o la conveniència dels deures. Cadascun dels temes apareix resumit en termes del seu impacte mitjà en l’assoliment, la solidesa de l’evidència que els empara i el seu cost. Es tracta d’un recurs viu que s’actualitza periòdicament a mesura que estan
disponibles els resultats dels projectes finançats per l’EEF i altres investigacions d’alta qualitat.

El suport en aquestes evidències educatives per part dels docents, els centres escolars i l’Administració és clau a l’hora de comprendre quines pràctiques i quins sistemes funcionen en educació Click To Tweet

Creus que Ada Colau pot guanyar les pròximes eleccions municipals a Barcelona?

Mira els resultats

Loading ... Loading ...

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

No s'ha trobat cap resultat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.