Espanya patirà l’increment més gran d’insolvències al 2021

La previsió per a 2021 de l’índex d’insolvències de les empreses a tot el món col·loca a Espanya com un dels països que tindrà un percentatge més alt d’insolvències, amb un augment al voltant del 41% en taxa interanual davant de la mitjana del 35% en la majoria de les economies mundials. Durant el pròxim exercici, els majors augments es registraran als Estats Units (57% més en comparació amb 2019), el Brasil (45%), la Xina (20%) i països europeus centrals com el Regne Unit (43%), Espanya (41%), Itàlia (27%), Bèlgica (26%) i França (25%).

Així ho recullen els estudis de l’asseguradora de crèdit multinacional Grup Catalana Occident i el Registre d’Economistes Forenses (Refor) del Consell General d’Economistes. En l’actualitat a Europa els països que fins avui han aconseguit major nombre de casos són Irlanda (44%), Portugal (44%), Regne Unit (43%), Espanya (41%), República Txeca (33%) i Grècia (33%).

La situació es reflecteix bé en les dades recopilades fins a juny de 2020, on s’apunta a un descens en el nombre de concursos del 28,7% per a les empreses i del 36,6% menys per al cas de les persones físiques malgrat els mesos de confinament i de la paralització de l’economia del país. Davant aquest escenari i malgrat la possibilitat d’acollir-se a una moratòria, els economistes animen a les empreses a no esperar que sigui massa tarda i a acudir com més aviat millor “a mecanismes de refinançament i reestructuració així com de mediació i segona oportunitat”.

En aquesta mateixa línia es va pronunciar el president del Consell Gallec d’Economistes, Miguel Ángel Vázquez Taín, per a qui “davant la previsible allau de concursos és fonamental recórrer ara, sobretot pimes i autònoms, a mecanismes de reflotació perquè tractin de recuperar-se en aquests mesos en què l’activitat econòmica ha començat a reiniciar-se”.

Respecte a l’any passat, la xifra de concursos de creditors va pujar un 3% a Espanya en comparació amb l’any anterior i va afectar 4.464 companyies; d’aquestes, un total de 1.098 pertanyien al sector del comerç. Això suposa que una de cada 800 empreses de totes les que hi ha Espanya va ser a concurs al nostre país. A més, en 2019 es va registrar una pujada del 2,47% respecte a 2018 quant al nombre de concursos d’autònoms, micropymes i petites empreses, fins a aconseguir les 3.865 en 2019.

Per comunitats, quatre regions van sumar el 67% dels concursos a Espanya amb Catalunya al cap, amb 1.043; seguida de Madrid, amb 820; Comunitat Valenciana, amb 670 concursos, i Andalusia, amb 447. Per a 2021, el Consell d’Economistes ha alertat d’un possible col·lapse en els jutjats davant l'”allau” de concursos que s’esperen en l’últim trimestre de 2020 i 2021 després de la fi de la moratòria concursal.

Espanya com un dels països que tindrà un percentatge més alt d'insolvències, amb un augment al voltant del 41% en taxa interanual davant de la mitjana del 35% en la majoria de les economies mundials. Share on X

Més informació sobre el coronavirus a ESPECIAL CORONAVIRUS

Considereu justa la decisió del Tribunal Suprem d'inhabilitar al President Torra?

Mira els resultats

Loading ... Loading ...

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.