BYD: Tesla a la conquesta de la Xina

El fabricant de vehicles elèctrics d’Elon Musk, Tesla, podria estar a punt de comprar el 20% del seu rival xinès BYD. El gegant asiàtic podria acceptar l’operació a canvi d’uns 36.000 milions de dòlars, que es pagarien al 50% en efectiu i en accions. Aquest moviment de la innovadora empresa estatunidenca podria canviar les tornes del sector encara més al seu favor.

En l’actualitat BYD ha estat el tercer fabricant de cotxes elèctrics de la Xina l’any passat, i a més el quart a escala mundial quant a bateries. Un aspecte on sembla residir tot l’interès d’una Tesla que amb aquest moviment buscaria assegurar-se el subministrament d’aquest component clau que s’ha convertit en l’objectiu de tots els grans grups automobilístics.

A això podem afegir la interessant presentació de les noves bateries “Blade” de BYD, que suposa un canvi en el format de les cel·les amb una tecnologia LiFePO4, però amb una grandària per cel·la molt més gran i amb major densitat energètica, mantenint els beneficis d’aquesta química com són el seu baix cost i resistència al pas dels cicles de càrrega i descàrrega.

D’altra banda, el moviment de Tesla no sols vindria propiciat per la necessitat de les bateries. BYD està a punt de llançar al mercat un compacte, sensiblement més barat que la resta de la gamma, cosa que permetria a Tesla endinsar-se en segments més econòmics que els de la seva actual gamma.

A l’abril, Madrid va estrenar una remesa dels seus autobusos elèctrics BYD per al transport públic, i pel que fa als cotxes particulars, ja han arribat a Noruega. El país nòrdic, punter en electrificació, s’espera que sigui la seva primera parada per a anar guanyant territoris a poc a poc en el vell continent. Ara com ara, ho farà amb dos grans models: el BYD Han, una berlina que ja se sap que tindrà un cost de 45.000 euros, i el seu SUV Tang EV600, encara sense preu en euros.

En la fulla de BYD està tenir la fàbrica de bateries més gran del món. Fa dos anys, a la província de Qinghai, van inaugurar una planta d’una grandària similar al de 140 camps de futbol. La capacitat teòrica llavors era de 24 GWh anualment i els seus plans impliquen escalar-ho al llarg d’enguany fins als 60 GWh. Per fer-se una idea, la gigafactoría de Tesla en Nevada, manejava el maig de 2019, unes possibilitats de 35GhW. Aquí, BYD no sols pugna amb Tesla, sinó també amb els seus compatriotes de CATL, que compten amb tres plantes al país que tenen una capacitat de 31,7 GWh, la qual cosa suposa més de la meitat de la producció en aquell país.

BYD està a punt de llançar al mercat un compacte, sensiblement més barat que la resta de la gamma, cosa que permetria a Tesla endinsar-se en segments més econòmics Share on X

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.