Els que esperaven un canvi en el govern de Barcelona perquè es van creure la campanya de Collboni, ja estan començant a veure que la cosa no va per aquí. Serà més del mateix.
Els que deien que governarien els que ho havien fet amb Colau sembla que l’encerten. Almenys a judicar pels primers dies de govern.
Els embussos es multipliquen per les obres d’estiu, però també perquè es continua amb el criteri d’anar restringint carrils de circulació per a automòbils.
Durant uns mesos el carrer Aragó quedarà reduït a només dos carrils per les famoses obres de la Seu, és a dir del tramvia per la Diagonal. Aquell carrer, una de les principals vies d’accés a Barcelona, només tindrà dos carrils per als vehicles privats, dos per a les bicicletes i un per als autobusos. En conjunt, el panorama d’accessos a Barcelona és aquest.
A més de l’estrangulament d’Aragó, a Via Augusta ja ha afirmat l’enginyer municipal en cap que es mantindran els carrils bici i, per tant, l’accés a la ciutat des del Vallès Occidental quedarà reduït a dos carrils. I si hi afegim la situació del túnel de les Glòries, tindrem que els principals accessos a Barcelona s’han ofegat fins a limitar-los a la mínima expressió. És una forma de dissuadir de venir a fer gestions i a treballar a la ciutat i també d’expulsar empreses. La prioritat pel turisme massiu esdevé cada vegada més clara i total.
A més de reafirmar que es manté el projecte Colau, també restarà intocat el projecte de Via Laietana, que ofega els desplaçaments mar-muntanya de la ciutat, un dels que estructuralment presenta més dificultats. L’enginyer en cap oriol Altisench, el nou home fort de l’Ajuntament, ja ho ha dit clarament en roda de premsa: “hi ha una voluntat molt clara de no parar res, per descomptat tot continua com estava previst”. És a dir, segueix Colau sense ella al capdavant.
La conseqüència de tot plegat és la que estem veient: accessos estrangulats, el col·lapse de la Via Laietana, el col·lapse del tramvia per la Diagonal i a més nous carrils bici. Un dels canvis, sembla lògic, és traslladar-lo del pas central de la Gran Via a la calçada lateral, alliberant així als vianants de la seva difícil convivència amb les bicicletes, però el resultat serà l’afectació de la circulació per aquesta important artèria de la ciutat. A més es faran nous trams al passeig Maragall, a Còrsega, al carrer Independència entre Meridiana i Sant Antoni Claret, que ja ha estat obert aquest cap de setmana, així com la construcció de nous carrils bici al carrer Mallorca i al passeig Marítim.
Malgrat que el refús a la política de Colau ha estat extraordinari, vet aquí per on que la forma de votar dels barcelonins condueix a què el seu llegat s’eternitzi i creixi. La pregunta és obligada: de què han servit les eleccions municipals a Barcelona?
1 comentari. Leave new
No podíamos esperar otra cosa de un chaquetero como Collboni, que vende a su madre y sus principios, si alguna vez los tuvo, por la cara de mando. La continuidad de la forma agotada e inútil de la Colau sin ella estar al mando. Una vergüenza y ahora también se niega a quitar el impuesto duplicado de basuras que se paga en el recibo del agua. Esquilmar, gastar inútilmente y pagar a ineptos políticos y asesores.