Deprés d’augmentar la pressió sobre els fabricants per a accelerar la transició cap al cotxe elèctric, la UE ha decidit donar-li un respir al motor de combustió. Segons el Grup Assessor sobre Normes d’Emissions de Vehicles (AGVES), la UE ha decidit relaxar la pròxima homologació Euro 7. La norma Euro 7 que regula les emissions dels cotxes de combustió serà pràcticament l’última normativa legal, entrant en vigor en 2025 i estenent-se fins més enllà de 2030, per la qual cosa comprendrà el desmantellament límit de la combustió. Les protestes dels fabricants davant una norma impossible de complir fan efecte i suavitzarà els seus límits.
L’associació que porta la veu cantant de la indústria automotriu alemanya ha estat durant els últims anys la més crítica, a l’hora de posar en dubte les xifres marcades en la primera fase de creació de la nova homologació Euro 7. Des d’Alemanya s’amenaçava amb la finalitat de les vendes del cotxe de gasolina i dièsel d’entrar en vigor els límits originalment previstos per a aquesta nova i crucial normativa.
En la futura norma, encara que es tractava d’un esborrany, el límit màxim per als dos combustibles serà de 30 mg/km, fins i tot assenyalant la possibilitat de rebaixar-ho encara més, fins a 10 mg/km. Dos valors impossibles de complir com pretén la Comissió de Transports de la Unió Europea, estàndard i sense variacions en qualsevol mena de conducció: amb remolc, ascendint un port de muntanya, per sobre d’altituds d’entre 1.000 i 2.000 metres.
Ara, després de les notícies de la possible relaxació de la norma, és possible que es realitzi mitjançant diferents maneres. La primera opció, la més conservadora, seria apropar l’Euro 7 a l’actual norma d’homologació Euro 6d.
En aquest sentit, una opció una mica més restrictiva seria la modificació dels barems de les emissions. L’objectiu seria que els automòbils de combustió circulessin emetent entre 10 i 30 mg/km de NOx i que les emissions de monòxid de carboni se situessin entre 100 i 300 mg/km, en lloc de la frontera entre 500 i 1.000 mg/km actuals. Sembla gairebé impossible que aquestes xifres puguin obtenir-se si no es produeix una transformació de la producció actual i es dirigeix aquesta a vehicles elèctrics i híbrids endollables gairebé en exclusiva.
No obstant això, l’adaptació més polèmica seria el control telemàtic de les emissions dels vehicles de combustió en temps real mitjançant els mateixos sistemes OBD. Si aquest últim punt arribés a bon terme, els automòbils passarien l’examen d’emissions en la ITV de manera automàtica, perquè les seves dades estarien recollides en la mateixa base de dades del cotxe.
L'associació que porta la veu cantant de la indústria automotriu alemanya ha estat durant els últims anys la més crítica, a l'hora de posar en dubte les xifres marcades en la primera fase de creació de la nova homologació Euro 7 Share on X