Encara que les aerolínies lentament van aconseguint augmentar el trànsit aeri, la situació continua sent crítica. Amb la gran incertesa econòmica i els continus rebrots del coronavirus les companyies es preparen per a una sèrie de fortes retallades. L’última a posar xifres ha estat American Airlines, que ha anunciat a 25.000 treballadors que els seus llocs estan en risc pel fet que l’ajuda federal expiri el pròxim 1 d’octubre i la demanda de viatges torna a caure enmig dels brots, segons apunta el diari ‘The Wall Street Journal’. Es tracta d’un número molt semblant al qual va anunciar Air Canada al maig quan va llançar un pla que contempla l’acomiadament d’un mínim de 19.000 treballadors i de fins a 22.800.
Grans xifres que ja va vaticinar l’Associació Internacional de Transport Aeri (IATA). L’organisme calcula una caiguda dels ingressos de 286.551 milions d’euros en 2020, un 55% menys que en 2019, la qual cosa posa en risc 25 milions de llocs de treball a tot el món. A més, les dades podrien ser pitjors tenint en compte que els rebrots estan tombant la demanda aèria, segons experts consultats.
En el cas d’Espanya, IATA calcula que la caiguda dels beneficis han estat de 14.300 milions la caiguda d’ingressos a conseqüència de la pèrdua de gairebé 114 milions de passatgers, un 41,4% menys que fa un any. En aquest sentit, les aerolínies espanyoles es reuneixen amb el Govern per a abordar el rescat públic per primera vegada oficialment avui al ministeri de Transports.
Alguns dels màxims responsables de cadascuna de les aerolínies espanyoles acudirà en representació pròpia, mentre unes altres han cedit la seva participació a través d’associacions com AECA, d’acord amb una cita dedicada a abordar els detalls del fons de rescat públic de 10.000 milions perquè les empreses considerades estratègiques no facin fallida.
Aquestes empreses que s’acullin al rescat no poden haver estat condemnada per malversació de cabals públics, segons va revelar aquest dimarts el Govern en entrar en els detalls de l’operativa del citat instrument que dependrà de la SEPI, la Societat Estatal de Participacions Industrials. Les aerolínies podran sol·licitar des de 25 milions d’euros, i l’import màxim dependrà de les necessitats financeres de cadascuna per a ser viable, encara que en cap cas podrà millorar la quantitat sol·licitada el patrimoni net de la companyia del 2019.
Amb la gran incertesa econòmica i els continus rebrots del coronavirus les companyies es preparen per a una sèrie de fortes retallades Share on X