El sector de l’automòbil demana ajuda a la UE

El Coronavirus està causant una de les majors crisis que ha patit el sector de l’automòbil. Si en els dos primers mesos de l’any vendes van descendir un 7,6% i un 6%, respectivament, el confinament ha deixat en estoc a 200.000 cotxes. A més, amb les 17 fàbriques detingudes i 2.152 concessionaris tancats, les vendes per a aquest 2020 no són gens falagueres.

“Aquests cotxes caldrà treure’ls al més aviat possible i per a això caldrà tenir incentius”, explica el president de l’associació de concessionaris Faconauto, Gerardo Pérez. Al seu judici, es produirà una gran pressió comercial quan obrin amb rebaixes al voltant del 20% del preu habitual del vehicle, però també seran necessàries mesures de col·laboració públic-privada. De moment, el 80% d’aquests vehicles ja estan anunciats en portals en línia de classificats, ja que són de moment l’únic aparador possible per a la distribució. Es calcula que cada 24 hores que passa sense vendre’s, de mitjana, un vehicle seminou perd uns 12 euros de valor. Estimen que el sector ha perdut uns 1.800 milions d’euros des que comencés l’estat d’alarma el passat 14 de març.

El sector de l’automòbil demana a l’Executiu més pressió a Brussel·les per a establir una moratòria de l’entrada en vigor de la normativa que limita les emissions de CO₂ dels vehicles lleugers fins a 95 grams de CO₂ per quilòmetre recorregut. “Serà impossible complir un pla tan restrictiu perdent dos mesos de l’any”, explica Gerardo Pérez.

Serà impossible complir un pla tan restrictiu perdent dos mesos de l'any Share on X

Les principals associacions del sector de l’automòbil europeu han publicat un pla d’acció dotat de 25 punts per a tractar de superar la crisi que el coronavirus a provocat en l’economia del continent, en el qual s’inclouen mesures com el reforç dels plans nacionals de renovació del parc de vehicles amb finançament directe de la Unió Europea (UE). Demanen que s’emeti una guia harmonitzada sobre les mesures de salut i seguretat que han de prendre’s en els llocs de treball, així com la reobertura dels concessionaris i tallers “al més aviat possible”.

Tal com lamenten aquestes associacions, el Covid-19 està tenint un “gran impacte” en l’economia i el sector automobilístic s’ha vist particularment afectat, per la qual cosa aquestes 25 accions pretenen garantir un fort reinici de l’automoció i ajudar a recuperar la senda de creixement a Europa.

Com a part del pla d’acció, el sector sol·licita esquemes coordinats de renovació de vehicles per a tots els tipus i categories d’automòbils, la qual cosa, al seu judici, impulsarà la demanda. Per a ells, els incentius a la compra han de basar-se en criteris similars en tota Europa, recorrent tant a finançament nacional com de la UE.

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.