El gegant aeronàutic americà Boeing podria ser superada per primera vegada per part d’Airbus a finals d’aquest any. Una mostra d’això són les vendes de Boeing des del mes de gener: només 258 avions davant de les 417 unitats en el mateix període de l’any anterior. La companyia ha vist reduïda de manera dramàtica el nombre de lliuraments dels seus avions des del març passat, moment en què es va desencadenar la crisi més gran de la seva història per la prohibició del 737 MAX, el model que més ràpid s’ha venut en la història de Boeing, després de protagonitzar dos greus accidents en només cinc mesos.
L’any 2018 el primer client del nou Boeing 737 MAX va patir en una de les seves aeronaus un accident mortal en el que van morir tots els ocupants, fet que va fer saltar les alarmes en els mitjans de comunicació. Durant els últims minuts de vol, els pilots es queixaven d’un comportament estrany de l’avió i consultaven el manual per poder donar una solució a l’avaria. Un any més tard, aquest cop amb Ethiopian Airlines, un altre 737 MAX es va estavellar de manera idèntica.
L’error fatal per Boeing va ser no només retardar la seva resposta per a cada accident mortal, sinó culpar els pilots en primer lloc per després reconèixer que es tracta d’un problema inherent del nou model. A més, la prohibició temporal als Estats Units i Europa pels respectius reguladors aeris a 737 MAX ha suposat un cop dur per a la vida comercial del model.
A l’altra banda de l’oceà, Airbus aquesta vivint un bon any pel que fa a les vendes. El grup europeu ha lliurat un total de 458 unitats entre gener i juliol. Aquesta xifra situa la companyia europea en disposició de superar aquest mateix any al seu rival nord-americà com el fabricant més gran d’avions del món. En els mercats borsaris Airbus està obtenint bons resultats, sent el retorn acumulat de les accions superior al 50%. Aquest fet la converteix en una de les empreses de la borsa més rentables.