Després de fracassar en les negociacions durant el mes de juny, Renault i Nissan Motor estan estudiant la manera de poder fusionar-se amb el gegant Fiat Chrysler (FCA). En cas d’unir-se amb el gegant italoamericà, el grup superaria amb escreix en referència producció anual a Toyota i Volkswagen. Per poder convèncer la cúpula directiva de Fiat Chrysler, s’està estudiant la reducció de la participació per part de Renault al fabricant japonès.
Segons The Wall Street Journal, la reducció de la seva participació actual del 43,4% a Nissan portaria a reprendre les negociacions i acabar finals d’any amb un clar veredicte. No obstant això, per procedir al canvi accionariat es necessitaria el vistiplau del govern de l’Estat Francès (propietari del 15% de Renault).
L’experiència en el mes de juny no va ser bona. FCA es va aixecar de la taula de negociacions, cosa que no va agradar en absolut al fabricant gal. FCA argumenta el seu rebuig al fet que “a França falten les condicions polítiques”. D’altra banda, Nissan acusa Renault d’aprofitar la seva debilitat i la caiguda de l’executiu Carlos Ghosn per parlar sense el seu coneixement amb FCA.
Per als francesos l’explicació és clara. En boca del ministre d’Economia francès, Bruno Le Maire, “Faltava per obtenir un suport explícit de Nissan”. No obstant això no tot el Govern té un mateix punt de vista positiu sobre aquests moviments corporatius. El ministre de Pressupost de França, Gerald Darmanin , va deixar anar en aquest sentit una frase molt indicativa: “estic molt content que hi hagi una indústria patriòtica que presti atenció als interessos francesos”.
El mercat de valors va decidir mantenir el valor borsari de FCA, però no gens amb Renault-Nissan. Els francesos van patir la caiguda del 6,41% de les accions i els nipons una caiguda de l’1,70%.