La Fundació “la Caixa” premia 17 projectes d’innovació social fets per alumnes d’ESO i batxillerat

Dels 1.537 equips de tot Espanya, Portugal i Colòmbia que van presentar els seus projectes als Reptes d’EduCaixa, se’n van seleccionar 81 per participar en el Campus Virtual durant la segona setmana de maig. Des del confinament, 308 alumnes i 82 professors han viscut tres dies de conferències inspiradores, tallers i activitats per millorar i ultimar els projectes transformadors en què van treballar durant tot el curs dins dels Reptes Emprèn, Big Data, BeCritical i STEAMxChange.

A partir de les seves aportacions i de les activitats programades per a cada repte, els equips han millorat els projectes i han seguit entrenant les competències que requereix el món actual. Per exemple: Treball en equip, creativitat, pensament crític i comunicació, i jan après l’especial rellevància de dur-ho a terme de forma remota. Totes aquestes habilitats han estat clau per culminar els seus projectes i aprenentatges optant a guanyar els premis que cada any ofereix EduCaixa en el marc dels reptes.

Tots aquests projectes són les primeres propostes fetes per les noves generacions davant del context històric i excepcional que estem vivint. Seguint aquesta línia, tots els equips participants han demostrat que tenen una gran consciència social i mediambiental, i ho han fet alineant les seves iniciatives als Objectius de Desenvolupament Sostenible, aconseguint fer evolucionar els seus projectes amb una gran creativitat i demostrant una ferma voluntat de millorar el món.

Abans de la pandèmia, els guanyadors optaven a viatges formatius a Silicon Valley, Boston o Nova York, segons el repte. Aquest any, davant la impossibilitat de viatjar, els 66 adolescents integrants dels 17 millors equips han estat premiats amb un portàtil MacBook, i els seus professors, que també han fet front als seus propis reptes, amb un curs de formació en línia del MIT (Massachusetts Institute of Technology) de quatre mesos que comença al setembre.

Tres dels equips són de la província de Barcelona: Santa Coloma de Gramenet, Badalona i Gavà.

A la imatge: REPTE EMPRÈN. Projecte: HYDRABRID. Projecte dirigit a les comunitats amb escassetat d’aigua. Es tracta d’un kit solar de nova tecnologia per a l’aprofitament solar que funciona de manera autònoma. Centre: Institut Badalona VII, Badalona. Equip: categoria B (Batxillerat/CFGM).

Xavier Bertolín, director de l’Àrea Comercial i Educativa de la Fundació ”la Caixa”, ha afirmat: «Premiats o no, aquesta experiència ha estat clau per al futur de tots els joves participants. El fet que el Campus i tot el treball a l’entorn dels reptes hagi estat completament en línia aporta un valor afegit inqüestionable a la seva formació en aquests moments, ja que a tots els àmbits es valora la importància de saber treballar en remot, sobretot en equip».

EduCaixa, cap a l’educació del segle XXI

EduCaixa engloba tota l’oferta educativa de la Fundació ”la Caixa” i promou i impulsa la transformació educativa amb la finalitat de respondre a les necessitats de la societat del segle XXI.

El programa es dirigeix a l’alumnat i el professorat d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà. Els seus objectius principals són: promoure el desenvolupament competencial de l’alumnat a través de programes educatius, recursos i activitats; la formació professional docent a partir de recursos i programes formatius com el de lideratge per a l’aprenentatge, i la promoció de la transformació de l’educació basada en l’ús de les evidències.

Serà capaç Barcelona de superar la crisi econòmica, en un termini raonable?

Loading ... Loading ...

Entrades relacionades

No s'ha trobat cap resultat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.