Mario Draghi i l’entelèquia del “federalisme pragmàtic” per frenar la davallada de la UE

L’ex-primer ministre italià i antic president del Banc Central Europeu Mario Draghi, demanà divendres 24 d’octubre que els líders europeus promoguessin un “federalisme pragmàtic” per a superar les dificultats que travessa la Unió Europea.

Draghi, que parlava a Oviedo amb motiu de l’entrega del premi Princesa d’Astúries per la cooperació internacional, afirmà que “gairebé tots els principis sobre els quals es va fundar la Unió són qüestionats”.

Draghi apuntà que mentre la Unió Europea va apostar per construir una prosperitat basada en l’obertura i el multilateralisme, avui ha de fer front a un context internacional que promou el proteccionisme i l’acció unilateral, així com el retorn del poder militar. I la UE no està equipada per a respondre a cap d’aquests desafiaments.

Per a l’exmandatari italià, “la nostra governança no ha canviat durant molts anys”, i per tant l’estructura europea actual “no pot, simplement, satisfer aquestes exigències”.

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.