El director general de la Indústria Alimentària, José Miguel Herrero, va presentar els resultats de l’estudi “Com es comporten els espanyols davant els aliments innovadors?”, En el qual es constata que quan aquests productes apareixen al mercat, el 49,4% dels consumidors reconeix que si bé al principi no els adquireix, amb el temps acaba provant.
També s’aprecia que les novetats que més li importen al consumidor són els productes baixos en sucres i en greixos, productes produïts ecològicament i els lliures de conservants.
Segons l’estudi, la majoria dels consumidors es fixa en els productes nous quan acudeix al seu establiment de compra, sent els entrevistats més joves (25 a 39 anys) els que més es fixen i se senten atrets per aquests productes.
Un 18,9% dels consumidors manifesta provar-los així que va aparèixer en l’establiment i un 31,7% no creu en aquests productes.
La majoria (64,0%) compra aquests productes en el seu establiment habitual de compra, havent-se comprovat que el coneixement del producte pel boca a boca i la curiositat per la novetat són els factors que més influeixen a l’hora d’adquirir-los.
Pel que fa al preu, els productes nous es consideren una mica cars, una apreciació homogènia per sexe i edat.
Des del punt de vista del consumidor, els plats preparats i els làctics són els aliments en què la indústria innova més.
El que més interessa de les innovacions d’aliments és que els nous productes que surten al mercat siguin productes saludables. Els que menys interessen són els productes sense gluten i els enriquits amb vitamines, omega, etc.
Per sexe, les dones atorguen a totes les tipologies de productes analitzades, a excepció dels productes enriquits, més importància que els homes. Per edat, els entrevistats amb edats entre 40 i 55 anys també atorguen a totes les tipologies de productes analitzades major importància que la resta d’entrevistats.
BARÒMETRE DEL CLIMA DE CONFIANÇA: Aquest estudi monogràfic sobre els productes nous, corresponent a l’últim trimestre de 2018, s’emmarca en el Baròmetre del Clima de Confiança Agroalimentari, una estadística oficial pertanyent al Pla Estadístic Nacional, que es porta realitzant des de 2003.
A partir de 4.200 entrevistes a tots els agents del sector agroalimentari: productors, indústries, majoristes, distribuïdors i consumidors, s’obté un índex de confiança, un informe sobre aspectes generals del sector agroalimentari i monogràfics d’interès per sector i consumidors.