El gegant Apple i l’obsolescència programada

Ara que ja ha passat la febre del “Black Friday” vull expressar la meva profunda decepció amb la política d’empresa de la multinacional Apple.

Ho explico per si li serveix d’utilitat a algú. Cal pensar-s’ho molt bé abans de comprar un producte d’aquesta marca. Jo estic dubtant seriosament en tornar a comprar alguna cosa més.

Fa una mica més d’un any vaig adquirir en una botiga oficial de productes Apple uns auriculars sense cables model Beats X. Preu: uns 100 € més IVA. En preguntar per la garantia em van dir que era de DOS ANYS.

En el moment de pagar, com anava a donar-li un ús sobretot professional (era l’època del judici del “Procés” i cada nit anava al programa No Ho Sé de RAC1 a comentar l’actualitat del dia i necessitava seguir al minut el judici en directe mentre treballava en les meves altres activitats) vaig demanar una factura d’empresa.

Ningú em va informar que a partir de llavors la meva garantia quedava reduïda a UN ANY, ja que aquesta és la garantia general d’Apple per als seus productes. Si m’ho haguessin dit, ho hauria pagat a càrrec meu com a particular sense dubtar-ho, ja que sóc l’administrador de l’empresa que factura, i no em compensava desgravar aquesta despesa a canvi de reduir la garantia a un any. Però ningú em va informar del que suposava fer-ho així. En fi, potser hauria de saber-ho, però ho desconeixia.

Al cap d’un any i dos mesos els auriculars deixen de funcionar. No es trenquen, simplement no connecta el Bluetooth. Carreguen bé, però no es connecten. Els porto a la mateixa botiga on els vaig comprar. Em diuen que no els cobreix la garantia de DOS ANYS general en ser una compra d’empresa.

Malgrat la meva decepció els deixo a la botiga perquè em facin pressupost per arreglar-los. Al cap d’uns dies el servei tècnic oficial d’Apple m’informa que en efecte tenen una fallada de Bluetooth i “s’han de reemplaçar els auriculars complets” (sic). Pressupost: 122 €.

És a dir, que es queden els vells i em donaran a canvi uns de nous pagant l’import íntegre del seu valor. I que la política d’Apple no és reparar el producte sinó substituir-lo per un altre de nou, però en estar fora de garantia jo m’haig de fer càrrec del pagament de l’import íntegre.

Al meu entendre, és un cas claríssim de  obsolescència programada, i de falta d’informació sobre les garanties dels seus productes. Una nefasta política ecològica i d’atenció al consumidor.

Des de la botiga em deriven al servei d’atenció al client d’Apple. M’atenen amablement, però m’informen que no poden donar-me una altra solució que no sigui comprar uns auriculars nous. M’acosto a una botiga pakistanesa de confiança on me’n venen uns similars per 14 €.

De moment em donen el mateix servei i quan es facin malbé en puc anar a comprar fins a 8 d’iguals al preu d’uns de nous d’Apple.

Així que ja sabeu, abans de comprar un producte Apple que us informin bé de les garanties i del que passa quan es fa malbé.

Abans de comprar un producte Apple que us informin bé de les garanties i del que passa quan es fa malbé. Share on X

Hi ha un paradís fiscal

Mira els resultats

Loading ... Loading ...

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.