Avui dia, la majoria d’empreses, institucions públiques i privades, associacions, etc., utilitzen la informació de què disposen, per fer enviaments massius a través del correu electrònic.
El problema és que la majoria d’aquests correus electrònics moltes vegades no s’obren. El perquè té molt a veure amb la manera com es fa.
Un dels punts més importants d’un mail és escriure un bon assumpte per no passar desapercebut a les xarxes socials.
La importància de l’assumpte
L’assumpte és el factor clau que suposa la diferència entre l’èxit i el fracàs total i absolut d’una campanya. És veritat que influeixen altres factors, però el reconeixement del que envia el mail és molt important per generar confiança, aconseguir que el correu aterri a la carpeta de rebuts en comptes de correu brossa. Són molts els factors que hi poden influir, però al final el que farà que l’usuari es decideixi a obrir és l’assumpte.
Un bon assumpte ha de tenir una sèrie de característiques:
1- Ha de ser interessant per al destinatari
Moltes vegades, quan comencem amb això de l’email i ens plantegem com fer mailing ben fet, ens oblidem de la part més important, la segmentació. Si tenim una bona segmentació del nostre públic podrem fer diversos assumptes que apel·lin a tots ells.
2- Ha de ser una crida a lacció en si mateix
Ha d’incitar l’usuari a fer-hi clic i veure la resta del contingut.
3- Ha de ser directe, anar al gra
S’ha d’explicar al lector qué hi trobarà dins del mail si hi clica. Però, alhora, l’assumpte ha de ser breu i concís i s’ha d’entendre en un cop d’ull que, al final, és el que decidirà al destinatari a mirar el correu.
4- Ha de ser veraç
Si un assumpte ens diu que dins del mail trobarem una iniciativa, una informació i fins i tot una oferta, ha de ser així. És molt senzill, l’assumpte és el reclam, cosa que farà que un usuari obri el mail o no.
La captació de subscriptors
Hi ha infinitat d’opcions per fer créixer la nostra llista de subscriptors, des de les opcions offline (sense connexió), com la captació de contactes, fins a les diferents promocions en línia que puguem generar. El més habitual és fer servir algun tipus de formulari de subscripció. Pot ser la típica barra o formulari de subscripció, que apareix a algun lloc de la web.
L'assumpte és el factor clau que suposa la diferència entre l'èxit i el fracàs d'una campanya Share on X