TV3 continua tenint dèficit. Segons la presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, “hi ha el risc d’acabar l’any amb un dèficit de nou milions d’euros” en els comptes de la corporació. La causa és el “descens dels ingressos per publicitat”. Per aquest motiu Llorach demana “més aportació pública en els pròxims exercicis”, perquè “difícilment una caiguda en publicitat la pot assumir directament la Corporació amb el Pressupost que té”.
És clar que aquest descens d’ingressos no es pot atribuir precisament al fet de no rebre suficients diners públics. I és que cal recordar que TV3 és la televisió autonòmica amb més pressupost de tot l’Estat. Mentre la cadena catalana té més de 227 milions d’euros a la seva disposició, la resta de cadenes estan a molta distància. Només cal recordar quan a l’abril passat la Televisió de Galícia (TVG) va aconseguir un punt més d’audiència que TV3 tenint menys de la meitat de diners públics.
I la pèrdua d’audiència és una tendència a la baixa que ja fa mesos que dura. Si a més li afegim aquest dèficit pressupostari, tot apunta que la televisió autonòmica de Catalunya, i en definitiva, tota la CCMA, no acaben de gestionar el seu pressupost de la manera més òptima. I això és així, en gran part, per totes les contractacions externes, que s’emporta gran part dels diners destinats a la televisió.
En la comissió de control de la CCMA de fa uns dies al Parlament, Llorach va qualificar la situació de “molt preocupant” per la caiguda dels ingressos en publicitat, i també pel no retorn dels 12 milions d’euros per part del Ministeri d’Hisenda de l’IVA de tot l’any. La presidenta va explicar que la Generalitat ha fet aquest any una aportació extraordinària de 3,5 milions d’euros, que ja s’han destinat a comprar més continguts que no estaven inicialment previstos, i que per tant no redueixen el dèficit. I és per això que també va demanar més diners de cara als cursos següents.