Entre els 5 primers diaris generalistes que més es llegeixen a Espanya hi ha dos catalans. La Vanguardia amb 718.000 lectors diaris i El Periódico de Catalunya amb 545.000 només són superats per El País i El Mundo que lideren les rotatives de l’Estat amb 1 milió i mig i poc menys d’1 milió de lectors respectivament. Tot segons les dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) fetes públiques aquesta setmana.
Unes dades molt bones pels diaris catalans que contrasten amb la baixa posició que ocupen la resta de diaris generalistes catalans: El Punt Avui i l’Ara no arriben cap dels dos als 150.000 lectors.
A aquests catalans els superen diaris regionals d’altres comunitats com El Correo, La Nueva Espanya, El Faro de Vigo, El Levante, El Diario Vasco, el Heraldo de Aragón i un llarg etcètera. Rotatius de territoris molt menys habitats que Catalunya però que tenen molta més difusió que aquests últims.
Unes dades, aquestes últimes, que també contrasten amb la força i l’empenta que estan tenint diaris com el Segre, que és de Lleida, i El diari de Tarragona, que, amb uns possibles lectors objectius molt inferiors als que podrien tenir el Punt Avui o l’Ara (de difusió a tota Catalunya), tenen 101.000 i 82 lectors diaris respectivament.
La ràdio catalana
Mònica Terribas acomiada la temporada d’‘El matí de Catalunya Ràdio‘, segons l’EGM amb el rècord d’oients del programa: 513.000. El magazín matinal també retalla distància amb el qual continua sent el programa líder a Catalunya, ‘El món a RAC1‘, de Jordi Basté, que té 554.000 seguidors.
Així, mentre que aquest últim havia perdut 53.000 oients des de l’anterior onada, Terribas suma 52.000 seguidors més respecte a les xifres d’abril. Encara que RAC1 es manté com a líder de la ràdio a Catalunya, amb 768.000 oients, mentre que Catalunya Ràdio és segona amb 614.000.
I a Espanya?
A Espanya, La Cadena SER ha reforçat el seu lideratge en augmentar la seva audiència un 4,3% en comparació amb les dades de l’any passat i créixer fins als 4.766.000 oients diaris.
La SER gairebé duplica en audiència a la seva més directa competidora, Onda Cero, que perd un 6,1% i baixa fins als 2.548.000 seguidors. També retrocedeix la COPE, que cau un 5% i es queda amb 1.854.000 oients.
Ràdio Nacional incrementa prop de 100.000 seguidors respecte al juliol del 2014 i passa de 1.213.000 a 1.308.000.