Barcelona s’ha convertit en l’enclavament de l’estrena mundial d’“El món de Van Gogh”, l’exposició immersiva més avançada i completa fins avui, fruit de la creació de la productora espanyola Nomad Art. Per a aquesta première, “El món de Van Gogh” ha escollit la Cúpula del Centre Comercial Les Arenes, un immens espai circular, de més de 2.000 metres quadrats, que situa Barcelona com a seu de l’escenari multimèdia més gran i avançat del país.
La introducció de la tecnologia més innovadora fa d’“El món de Van Gogh” l’experiència immersiva més trencadora del panorama actual, i endinsa l’espectador en un univers sensorial de 360º completament envoltant. Permet entrar a la ment de l’artista, veure el món a través dels seus ulls, entendre, sentir i respirar les seves obres d’art úniques en una zona multimèdia en la qual les superfícies s’impregnen completament de colors, des de terra fins al sostre, cosa que proporciona una tridimensionalitat real i una sensació d’immersió absoluta i única.
Amb aquesta nova proposta, les entrades de la qual ja estan a la venda a www.vangogh.es, Nomad Art fa un pas més enllà en el concepte immersiu, basat fins ara en projeccions de diapositives amb animació i música clàssica. “Hem apostat per redefinir-lo, introduint-hi tridimensionalitat, intel·ligència artificial i les simulacions més atrevides, que hem combinat amb el tacte, l’olfacte, la música original i la narració en primera persona. Tot en un entorn de 360º, que recrea de debò el món de Van Gogh al complet”, explica Alejandra Soto, directora de l’exposició. Una experiència per a la qual Nomad Art compta amb el suport d’Optoma, empresa capdavantera en producció de projectors làser professionals, com a partner.
L’univers multimèdia d’“El món de Van Gogh” es desplega en tota la seva esplendor a la gran sala circular, i embolcalla el visitant en aquest viatge pels sentits que va acompanyat per una banda sonora 100% original creada pel jove compositor alacantí Adrián Berenguer. La seva música hipnotitzadora ajuda l’espectador a entrar en un trànsit sensorial i a deixar-se portar per la màgia de Vincent Van Gogh. “Per descomptat, és arriscat apostar per un artista contemporani en lloc dels totpoderosos Mozart i Bach. Però esperem que el públic estimi la banda sonora tant com l’estimem nosaltres: és molt poderosa i molt emocionant; és un artista amb moltíssim futur”, apunta Soto.
Com a avantsala perfecta del gran espectacle tridimensional, una psicodèlica cambra de miralls porta el visitant a viure la seva primera experiència sensorial: un espai ple de reflexos, com si fos la ment del pintor holandès, turbulenta i encisadora.
Aquesta experiència es completa amb una zona introductòria d’entreteniment i educativa per a tots els públics, en la qual es pot trobar tota la informació sobre la vida i l’obra del pintor, fins a diferents punts on el visitant es pot convertir en protagonista d’alguns dels quadres de l’artista.
Els més petits compten, a més, amb un espai creatiu pensat específicament per a ells, on podran deixar volar la imaginació, pintar i dibuixar com si fossin el mateix Van Gogh.
Nomad Art no ha escatimat en recursos per presentar la seva segona exposició immersiva, després d’“El Oro de Klimt”, que, malgrat les circumstàncies, va seguir batent rècords aquest estiu a València.
L’exposició “El món de Van Gogh” estarà oberta en la Cúpula del Centre Comercial Les Arenes des de les 9 fins a les 23h cada dia fins al març del 2022. Les entrades es poden comprar a la web www.vangogh.es amb preus que oscil·len entre els 10 i els 15 euros.