Comunicació per a advocats

Si haguéssim de resumir breument les claus principals en què es basa la comunicació per a despatxos d’advocats podríem començar per definir els seus objectius:

1.- Es tracta de dissenyar (o revisar, si ja existeix), una estratègia, no accions concretes i aïllades.

2.- L’objectiu pot ser doble (i no incompatible): captar nous clients i fidelitzar els que ja ho són, i crear imatge de marca, augmentar la reputació corporativa del despatx.

3.- Per tot això, cal disposar de temps, o bé cal contractar un professional que s’encarregui de dissenyar i aplicar un pla de comunicació.

D’altra banda, cal concretar alguns aspectes previs abans d’implementar l’estratègia de comunicació:

1.- Què volem comunicar? En termes de màrqueting cal definir el que es coneix com USP (Unique Selling Proposition), és a dir aquell element únic i identificador que diferencia un producte (en aquest cas, un advocat, o un despatx, és a dir, un professional prestador de serveis) de la resta. En temps d’Internet, de cercadors, d’algoritmes, la USP ha de ser si és possible una paraula, o diverses, que identifiquin clarament el que ofereix aquest professional: millor parlar de “acomiadaments” o “falsos autònoms” que d'”advocat laboralista “, si aquesta és l’especialitat del despatx. En el cas dels despatxos generalistes, cal buscar un altre element que els faci diferents, com la “proximitat en el tracte amb el client”, o alguna especialitat que ningú més ofereixi, un lema, un eslògan, una cosa que reclami l’atenció i els identifiqui davant els seus clients potencials i al públic en general.

2.- A qui ens volem dirigir? Cal concretar quin és el nostre públic, el nostre “target”. Si són treballadors assalariats, petites empreses, d’algun sector determinat, grans multinacionals, quin és el seu nivell adquisitiu, si oferim resoldre conflictes interpersonals (divorcis, separacions), assessorament fiscal a autònoms, … El nostre públic determinarà l’estratègia de comunicació.

3.- I en tercer lloc quines són les eines de comunicació que hem d’utilitzar. De manera molt resumida, podem avançar que les principals eines que pot utilitzar un despatx o un professional de l’advocacia són:

a.- Una web ben dissenyada, adaptada a les característiques del despatx i a les necessitats dels nostres clients. Imprescindible per aconseguir un bon posicionament orgànic a Internet (que pot complementar-se amb alguna estratègia publicitària de pagament). I connectada a les xarxes socials del despatx.

👉 ¡Uneix-te al nostre grup de Facebook de Converses a Catalunya!

Comentem entre tots les notícies de Catalunya per a estar informats.
Podreu consultar totes les claus del dia!

b.- Encara que totes les xarxes socials poden ser una bona eina per a qualsevol despatx, si estan ben gestionades, és evident que la millor d’elles en l’àmbit professional, tant per a perfils personals com d’empresa, és Linkedin. Una xarxa que ha guanyat prestigi amb el temps i sobretot utilitat. Avui dia és un mètode immillorable per seleccionar personal, la millor carta de presentació (i currículum) per canviar de feina (o trobar-lo quan s’ha perdut) i un lloc ideal per a col·laboracions professionals entre els seus membres.

c.- Altres xarxes com Twitter, Youtube, Instagram i (en menor mesura en el cas dels advocats) Facebook, juntament amb novetats com els Facecast, Steemit o Anchor, poden ser molt útils si es crea una comunitat, es dissenyen continguts adequats per a cadascuna d’elles i sobretot, si s’alimenten periòdicament amb qualitat i generen interès per al nostre públic objectiu. Per a un professional, sempre és millor no disposar d’una xarxa que tenir-la i no utilitzar-la.

A partir d’aquí, comença tot. Hi ha moltes altres possibilitats de dissenyar accions de comunicació que encaixin en la nostra estratègia: comunicació “off line” (els mitjans tradicionals), participació o convocatòria d’esdeveniments, conferències, networking, i tants d’altres.

En qualsevol cas, els despatxos d’advocats són conscients que el món ha canviat amb velocitat i que necessiten tenir presència a Internet perquè, especialment, les noves generacions, i per tant els seus futurs nous clients, ja no utilitzaran un altre sistema per buscar professionals, de la mateixa manera que la majoria de les seves accions de compra s’inicien ja a la Xarxa.

Article publicat al Blog Cavecanem de J.M. Silva

Print Friendly, PDF & Email

Entrades relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Menú