L’acció solidària «Cap llar sense aliments», impulsada per la Fundació ”la Caixa”, amb el suport operatiu de CaixaBank, tanca amb més de 713.670 euros recaptats a Catalunya i un total de 3,3 milions d’euros a Espanya. Amb aquest import, s’han aconseguit 3.600 tones d’aliments
bàsics, que s’han distribuït entre els 54 Bancs d’Aliments, associats a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL), per ajudar milers depersones en situació de vulnerabilitat. A Catalunya, en concret, s’han repartit més de 785 tones.
L’objectiu de la campanya en favor dels Bancs d’Aliments és respondre, de manera excepcional, a l’emergència social derivada de la crisi sanitària, a més de cobrir la demanda habitualment atesa mitjançant les campanyes presencials de recollida, que s’han vist afectades per la pandèmia. Com a resposta a la bona acollida de la campanya i a la necessitat urgent, la Fundació ”la Caixa” ha decidit
aportar un milió d’euros addicional a la iniciativa.
Els Bancs d’Aliments calculen que durant el mes de juny han atès un 37% més de persones a Catalunya i han detectat un increment de les persones que sol·licitaven per primera vegada ajuda alimentària a les entitats benèfiques. Gran part d’aquestes persones s’han vist afectades pels ERTO o s’han quedat sense ingressos per la impossibilitat de dur a terme feines informals durant l’estat
d’alarma.
El 2019, aquestes entitats van atendre 1,1 milions de persones, repartint 144,5 milions de quilos de menjar, en col·laboració amb més de 7.300 institucions benèfiques. S’estima que aquest any es podria superar la xifra d’1,5 milions de persones ateses. A Catalunya, els Bancs d’Aliments van atendre a 194.090 persones, de la mà de 616 entitats, repartint 23.934 tones d’aliments, l’any
passat.
«En moments de dificultat, la nostra responsabilitat més gran és aconseguir que no quedi ningú enrere. Durant la pandèmia, la ciutadania i les entitats han demostrat el seu compromís amb les persones més vulnerables, i això s’ha vist reflectit en la resposta massiva a aquesta campanya, que ajudarà milers de famílies», ha destacat el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre
Fainé.
CaixaBank ha habilitat per a la campanya tots els seus canals operatius. Tant clients com no clients de l’entitat han tingut a la seva disposició els més de 9.000 caixers distribuïts per tot el territori. A més a més, fruit del confinament, CaixaBank ha promogut l’ús dels canals digitals per col·laborar amb la
campanya. Aquest fet ha consolidat el seu lideratge a Bizum, amb 1,8 milions de clients actius dels 8 milions totals que utilitzen la plataforma més gran de traspàs de diners a Espanya.