Al número 18 de El Món de Demà hem buscat noves veus per tractar un tema reiteratiu: quins reptes ha d’afrontar l’escola catalana?. Fidels a la nostra cita quinzenal, perseverem en la proposta d’aportar anàlisi als reptes de la societat catalana.
El món de demà #18: L’escola és futur
https://elmondedema.cat/category/2019/lescola-es-futur/
“El model d’escola catalana” de Isaac Gonzàlez
Sociòleg i professor dels Estudis d’Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). És coautor de “L’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2016”.
https://elmondedema.cat/el-model-descola-catalana/
El model d’immersió lingüística persegueix tres objectius: un d’aprenentatge, un de sociolingüístic i un de social.
“Equitat: l’assignatura pendent” d’Aina Tabarini
Professora de sociologia de l’educació a la UAB i investigadora del grup de recerca en Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS).
https://elmondedema.cat/equitat-lassignatura-pendent/
La crisi econòmica i les polítiques d’austeritat pressupostària han posat en risc el paper de l’educació com a garant de la igualtat d’oportunitats.
“Moltes innovacions, poc canvi” d’Alejandro Paniagua
Mestre de primària i doctor en Antropologia Social. Consultor educatiu per a l’OCDE i Brookings Institute. És membre de la xarxa “Education, Public Policy and Equity” de la Universitat de Glasgow.
https://elmondedema.cat/moltes-innovacions-poc-canvi/
A través de la idea d’innovació potser s’està traslladant a les escoles mateix tot el pes per encarar els reptes educatius.
“Ara és demà” de Marc Fuster
Analista de polítiques públiques al Centre de Recerca i Innovació Educativa de la Direcció d’Educació i Competències de l’OCDE. És coautor de l’informe “Trends Shaping Education 2019”.
https://elmondedema.cat/ara-es-dema/
L’educació és l’instrument col·lectiu més potent que tenim per donar forma al futur i crear les habilitats.
“El món de demà” és una iniciativa de l’associació Confluència.cat.